Jom Follow..

Wednesday 2 April 2014

~ Diego Garcia - Tempat apa sebenarnya..!?!


Diego Garcia adalah sebuah pulau yang indah "berbentuk kaki" terletak di tengah Lautan Hindi dianggap sebagai sebahagian daripada Wilayah India British. Pulau ini terletak kira-kira 1,970 km pantai yang indah dan matahari terbenam. 

Pulau ini adalah kira-kira 1,970 batu nautika Timur Pantai Afrika, south-southwest 967 batu nautika hujung bahagian selatan India dan west-northwest 2,550 batu nautika dari pantai barat Australia. Pulau ini lebih dikenali sebagai tuan rumah kepada beberapa pengunjung penting, kadang-kadang lebih liar daripada asli haiwan sendiri, Amerika Syarikat dan Tentera British, pasukan Marin Saudagar dan kontraktor. 

Diego Garcia dianggap sangat terhad dan terpencil oleh kerana persekitaran ketenteraan yang terdapat disitu, ianya terbuka kepada pelbagai acara dan aktiviti-aktiviti pelancongan serta pelbagai restoran kecil dan kemudahan lain untuk para pengunjung. 

Satu-satunya cara yang anda akan pergi ke sana sebagai pelancong hanya dengan bot dalam kes-kes kecemasan sahaja. Walau bagaimanapun ianya perlu mendapatkan permit-permit khas kepada mereka yang bekerja di hutan simpan haiwan liar disitu.



Namun ianya telah menjadi sebutan semenjak Tragedi #MH370 baru-baru ini dan apakah terdapat misteri dan rahsia lain yang terdapat di pulau tersebut yang kita masih belum tahu..!?! #PrayForMH370
#HanyaAllahMahaMengetahui 

No comments:

Post a Comment